Volg ons via Pinterest Volg ons via youtube Volg ons via Google+ SRC-Blog Website Aanmelden nieuwsbrief
Nieuws
Drukte op Amsterdam Airport Schiphol
Vanwege extra drukte op Schiphol verwachten we de komende weken langere wachttijden! Kom op tijd! Meer info
Treinverkeer rond Schiphol
Werkzaamheden aan spoor rond Schiphol in het weekend Meer info

Reserveren

Geen reserveringskosten!

Om u een heldere en eerlijke prijs te geven, betaalt u bij SRC Reizen vanaf 1 januari 2016 geen reserveringskosten boven op de reissom. De enige extra kosten die u nog op de factuur bovenop de reissom ziet staan is de verplichte bijdrage voor het Calamiteitenfonds (€ 2,50).
Naar boven

Kosteloos omboeken tot 60 dagen voor vertrek

Wanneer u een groepsreis van SRC boekt, kunt u tot 60 dagen voor het vertrek van uw vakantie kosteloos omboeken naar een andere datum en zelfs naar een andere reis.
Naar boven

Preferenties en essenties

Bij uw boeking kunt u ons vragen rekening te houden met een bepaalde wens, zoals een dieet. Dit heet een ‘preferentie’. We proberen zoveel mogelijk rekening te houden met deze wens, maar kunnen niet garanderen dat dat altijd gebeurt. U kunt dus geen rechten ontlenen aan een preferentie.

Wilt u zeker weten dat er rekening met uw situatie wordt gehouden? Geef dan een ‘essentie’ door. Een essentie wordt door ons schriftelijk bevestigd. Per essentie brengen we € 27,- in rekening. Een hotelier of een andere dienstverlener kan u extra kosten in rekening brengen voor een essentie. Deze kosten worden alleen na overleg met u doorberekend.

De mogelijkheid om preferenties en essenties door te geven, verschilt per reis. Bij sommige reizen zijn de mogelijkheden beperkt. Daarnaast gelden preferenties niet voor overnachtingshotels (hotels waar u ’s avond laat aankomt en maar een nacht en ochtend blijft). Het is verder niet mogelijk om een essentie voor vluchten aan te vragen. We nemen ook geen preferenties aan voor medisch noodzakelijke diëten. Hiervoor kunt u alleen een essentie aanvragen. Voor plaatsen in de bus kunnen geen essenties en preferenties aangevraagd worden.

U kunt alleen telefonisch essenties en preferenties doorgeven. Als u online boekt, kunt u achteraf telefonisch contact opnemen om uw wensen door te geven.
Naar boven

Boeking op aanvraag

Het kan gebeuren dat een reis(onderdeel) niet meer boekbaar is doordat de voorraad die we hebben ingekocht is volgeboekt of is teruggegeven aan de leverancier. Het kan ook zijn dat u aanvullende wensen heeft die niet standaard in ons pakket zitten. In die gevallen moeten we een dienstverlener, bijvoorbeeld een vliegtuigmaatschappij, om een akkoord vragen voor deze reservering. Dat heet een ‘boeking op aanvraag’.

Het is mogelijk dat een leverancier een toeslag berekent, bijvoorbeeld bij een vlucht. In dat geval overleggen we eerst met u. Zodra de leverancier een akkoord geeft, zetten we de boeking op aanvraag om in een definitieve boeking. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend: u kunt deze boeking niet kosteloos annuleren. Tevens vervalt bij een boeking op aanvraag het herroepingsrecht (ANVR-Reisvoorwaarden artikel 1.3). We informeren u zo snel mogelijk of we de reis kunnen bevestigen of niet. Als we uw aanvraag niet kunnen bevestigen, dan zijn daar voor u geen kosten aan verbonden.
Naar boven

Persoonlijke gegevens

Bij het boeken van uw reis moet u alle persoonlijke gegevens van uzelf en uw medereiziger(s) doorgeven die voor de uitvoering van belang kunnen zijn (artikel 3 ANVR-Reisvoorwaarden). De naam op het ticket, bijvoorbeeld, moet gelijk zijn aan de naam op het paspoort. Controleer daarom uw bevestiging goed en laat het ons direct weten als de naam onjuist is. Gehuwden met een Nederlands paspoort moeten hun geboortenaam opgeven. Daarnaast moet u kenmerken opgeven die invloed kunnen hebben op de uitvoering van de reis, zoals een verstandelijke of lichamelijke beperking.
Naar boven

Goede geestelijke en lichamelijk conditie

Voor deelname aan onze reizen is het noodzakelijk dat u over een goede geestelijke en lichamelijke conditie beschikt en dat u zelfstandig kunt reizen dan wel een begeleider meeneemt. Mensen die twijfelen of zij over voldoende conditie beschikken om deel te kunnen nemen aan een bepaalde reis raden wij aan om daarover telefonisch contact met ons op te nemen. Een persoonlijk beperking behoeft geen bezwaar te zijn om deel te nemen aan onze reizen, mits u samen met iemand reist, die de noodzakelijke extra zorg op zich kan nemen. Onze reisleiders staan u met advies ter zijde, maar hebben in het algemeen geen tijd om individuele gasten persoonlijke zorg te verlenen. Hoewel uiteraard ieder individu telt, heeft het groepsbelang hoge prioriteit op onze groepsreizen. Als tijdens de reis blijkt dat de lichamelijke en/of verstandelijke beperking van een reiziger een goede uitvoering van de reis voor het reisgezelschap of de medewerkers van SRC onevenredig bemoeilijkt of onmogelijk maakt, dan behouden we ons het recht voor deze reiziger van (verdere) deelname uit te sluiten (artikel 11 ANVR-Reisvoorwaarden). Meer hierover leest u in artikel 3 en 11 van de ANVR-Reisvoorwaarden. Wij raden u aan om voor u boekt onze algemene voorwaarden goed te lezen.
Naar boven

Annuleren

Als u een reis boekt, is deze boeking definitief. Dat geldt ook voor een boeking op aanvraag. Als u zelf de reis annuleert, gelden er annuleringsvoorwaarden. Dit betekent dat de annulering niet kosteloos is. De annuleringsvoorwaarden die SRC hanteert, zijn als volgt:

Indien een reisovereenkomst wordt geannuleerd door de hoofdboeker, zijn voor iedere reiziger in de overeenkomst, naast eventueel verschuldigde verzekeringspremies, de volgende bedragen verschuldigd:

  • Bij annulering tot 42 dagen voor vertrek: de aanbetaling;
  • Bij annulering vanaf de 42e dag (inclusief) tot de 28e dag voor vertrek: 35% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 28e dag (inclusief) tot de 21e dag voor vertrek: 40% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 21e dag (inclusief) tot de 14e dag voor vertrek: 50% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag voor vertrek: 75% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de dag van vertrek: 90% van de reissom;
  • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Indien door een (deel)annulering extra kosten ontstaan, bijvoorbeeld door het alsnog moeten doorberekenen van een 1-persoonskamertoeslag, dan worden deze kosten met u verrekend.

Annuleren kan alleen door de hoofdboeker en alleen tijdens kantooruren van maandag t/m zaterdag. Neem hiervoor contact op met afdeling Informatie en Reserveringen op het telefoonnummer 050 - 3 123 123.

Een goede annuleringsverzekering dekt in veel gevallen de kosten van annuleren. U kunt zo’n verzekering bij SRC Reizen afsluiten. SRC werkt samen met Unigarant Verzekeringen. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Informatie & Reserveringen of kijk onder 'Verzekeringen'.

Let op: In het geval van een individuele reis of een reis op maat en in zéér uitzonderlijk geval ook bij een cultuurvakantie of Romeo groepsreis, kunnen afwijkende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn. Als dit het geval is, wordt dit vóór afsluiting van de boeking duidelijk met u gecommuniceerd en staat dit ook op uw bevestiging en (indien van toepassing) in uw offerte vermeld.
Naar boven

In-de-plaatsstelling

Als u zelf niet meer op reis kunt of wilt gaan, kunt u, onder bepaalde voorwaarden, iemand anders in uw plaats laten reizen. Dat heet een ‘in-de-plaatsstelling’. U betaalt in dat geval geen annuleringskosten, maar wel € 27, - wijzigingskosten. Wilt u gebruikmaken van deze mogelijkheid? Neem dan contact op met onze reisadviseurs.
Naar boven

Omboeken

Uitsluitend wanneer u een groepsreis (cultuurvakantie of Romeo groepsreis) geboekt heeft, kunt u uw reis omboeken naar elke andere beschikbare reis en/of vertrekdatum. Dat kan tot 60 dagen voor de dag waarop uw oorspronkelijke groepsreis zou vertrekken. Na die periode of wanneer u een individuele reis heeft geboekt staat een omboeking gelijk aan een annulering. Wilt u omboeken? Neem dan contact op met onze reisadviseurs. Het verschil tussen de twee reissommen wordt met u verrekend.
Naar boven

Wijzigingskosten

Als u een wijziging in uw reservering wilt aanbrengen, neemt u dan contact met ons op. Wij kijken of de wijziging te realiseren is en of dit extra kosten met zich meebrengt. Daarnaast brengen wij een bedrag van € 27,- aan administratiekosten in rekening. Een wijziging van de vertrekdatum of een vermindering van het aantal personen wordt beschouwd als een (deel-)annulering.
Naar boven

Vertrekzekerheid

Deelnemersaantal

Voor al onze groepsreizen geldt een minimum- en maximumaantal deelnemers. Bij elke reis vermelden we op het tabblad ‘Prijzen & Boeken’, onder het kopje ‘Vertrekinformatie en groepsgrootte’ het aantal deelnemers dat nodig is om het vertrek te garanderen en de uiterlijke termijn waarop wij u dat laten weten. Slechts een enkele keer moeten wij de door u geboekte reis annuleren wegens te weinig belangstelling. De kans dat u dat overkomt, is dus klein. Wij zullen in dat geval zo snel mogelijk persoonlijk contact met u opnemen om u een aantal alternatieven aan te bieden. Als u geen alternatieve reis of vertrekdatum kiest, storten we de reeds betaalde reissom terug.
Naar boven

Vertrekgarantie

Op onze website vindt u onder ‘Vertrekgarantie’ een actueel overzicht van alle door ons gegarandeerde groepsreizen. Ook bij elke afzonderlijke groepsreis kunt u per vertrekdatum aan het licht blauwe vinkje zien of een vertrekdatum gegarandeerd is. Van deze gegarandeerde vertrekdata weten wij uit ervaring dat ze altijd goed lopen. Deze groepsreizen vertrekken ook als het minimumaantal deelnemers niet gehaald is. In dat geval reist u in een kleiner gezelschap, en kan het voorkomen dat u reist in een mini- of midi-bus. Bij grote uitzondering kan het voorkomen dat er voor een reis met vertrekgarantie slechts enkele boekingen zijn, of dat er sprake is van omstandigheden in de regio waardoor de reis niet adequaat kan worden uitgevoerd. In dat geval zullen wij uiterlijk 57 dagen voor vertrek persoonlijk contact met u opnemen om te overleggen over een passende oplossing.
Naar boven

Reis- en annuleringsverzekering

Tijdens een reis kunt u in onverwachte situaties terechtkomen, die onvoorziene en grote (financiële) gevolgen kunnen hebben. Als u onvoldoende verzekerd bent, brengt dat niet alleen risico’s mee, maar zorgt dat soms ook voor ernstige gevolgen voor de hulpverlening en vergoedingen. Daarnaast accepteert SRC Reizen geen aansprakelijkheid voor kosten die middels een afgesloten verzekering gedekt hadden kunnen worden (zie ook ANVR-Reisvoorwaarden artikel 7.4). Daarom raden we u ten sterkste aan om een reisverzekering af te sluiten. SRC Reizen werkt samen met Unigarant Verzekeringen. U kunt een kortlopende reisverzekering via SRC afsluiten bij uw (online) boeking. Heeft u al een reisverzekering? Dan moet u bij uw boeking de naam van uw verzekeringsmaatschappij en uw polisnummer doorgeven. U kunt via SRC ook een doorlopende reisverzekering afsluiten. We adviseren u om daarnaast een annuleringsverzekering af te sluiten. Wilt u meer informatie over deze onderwerpen? Neem dan contact op met onze reisadviseurs, of kijk onder 'Verzekeringen'.
Naar boven

Betaling van de reissom

Als u een reis boekt, dan ontvangt u binnen een dag na boeking op uw e-mailadres de factuur van uw geboekte reis en de eventuele afgesloten verzekeringen. Heeft u geen e-mailadres? Dan ontvangt u binnen twee tot drie werkdagen een factuur/ reserveringsbevestiging per post. U moet de aanbetaling (minimaal 15 procent van de totaalsom) die op de factuur staat binnen 10 dagen na de factuurdatum betalen. Het restantbedrag moet u uiterlijk 6 weken voor uw vertrek aan ons overmaken. Boekt u een reis die binnen 6 weken vertrekt? Dan moet u het totaalbedrag in een keer overmaken.

Let op: In het geval van een individuele reis of een reis op maat en in zéér uitzonderlijk geval ook bij een cultuurvakantie of Romeo groepsreis, kunnen afwijkende betalingsvoorwaarden van toepassing zijn. Als dit het geval is, wordt dit vóór afsluiting van de boeking duidelijk met u gecommuniceerd en staat dit ook op uw bevestiging en (indien van toepassing) in uw offerte vermeld.

Op deze factuur staan uw persoonsgegevens en die van uw eventuele medereizigers. Controleer bij een vliegreis deze gegevens goed en geef eventuele onjuistheden door. Deze gegevens komen namelijk ook op het ticket te staan. Als u uw ticket heeft ontvangen, is een wijziging namelijk geen aanpassing van uw gegevens meer, maar een wijziging van de reisovereenkomst. Hieraan zijn kosten verbonden.
Naar boven