050 - 3 123 123
Zorgeloos uw vakantie boeken
Veilig reizen met het SRC-coronaprotocol
Informatie over de drukte op Schiphol
U bent hier: Home | Nieuws

Nieuws

Grote drukte op Schiphol en op andere luchthavens | 21-06-2022

Het zal u niet ontgaan zijn dat het sinds enige weken zeer druk is op de luchthaven Schiphol, hetgeen al regelmatig heeft geleid tot chaotische taferelen. Ook op andere Nederlandse luchthavens zien we een sterk toenemende drukte, al lijkt de situatie daar vanwege de beperktere schaal overzichtelijker.

Indien u binnenkort een vliegreis met SRC Reizen gaat maken, vraagt u zich waarschijnlijk af wat de drukte op de luchthavens voor uw vakantie betekent. Wij begrijpen dat dit u bezighoudt en dat u zich hierover wellicht zorgen maakt. Hoewel SRC Reizen geen invloed heeft op de situatie op de luchthavens, noch op de keuzes van welke vluchten wel of niet doorgaan, spreekt het voor zich dat wij u wel zo goed mogelijk helpen, in welke situatie u ook terechtkomt.

Annulering van vluchten
Schiphol heeft de luchtvaartmaatschappijen gevraagd de hoeveelheid vluchten met vertrek in juli en augustus te verminderen. Als de vluchten voor uw vakantie hierdoor geannuleerd worden, zullen wij natuurlijk alles in het werk stellen om andere vluchten te organiseren zodat uw reis doorgang kan vinden. Als dit niet lukt, heeft u recht op volledige restitutie van uw reissom. Zodra er meer bekend is vanuit de luchtvaartmaatschappijen zullen wij u informeren.

Als uw vlucht op korte of zéér korte termijn voor vertrek geannuleerd wordt, bijvoorbeeld door een onderbezetting of uitval in de crew of personeelsgebrek elders op de luchthaven, gelden andere richtlijnen. In dat geval kan het zo zijn dat de luchtvaartmaatschappij gebonden is aan de regels zoals die staan in EU Verordening 261/2004. De luchtvaartmaatschappij zal u dan, natuurlijk zeer nauw gevolgd door SRC Reizen, een alternatief moeten bieden en mogelijk ook een compensatie. Nogmaals, wij zullen er alles aan doen om u alsnog op de plek van bestemming te krijgen.

Hoe laat moet u aanwezig zijn op Schiphol?
Door de grote drukte op Schiphol moet u rekening houden met flink langere wachttijden op de luchthaven. Deze kunnen oplopen tot twee uur en langer vóórdat u door de douane bent. Om uw wachttijd op Schiphol zoveel mogelijk te beperken is het belangrijk dat u:

  • Zorgt dat u vanaf huis online bent ingecheckt voor uw vlucht (dat kan meestal vanaf 24 uur voor vertrek), dat scheelt tijd bij de incheckbalies.
  • Op tijd op de luchthaven komt, maar ook niet te vroeg (maximaal 4 uur van te voren). In de app van Schiphol of op schiphol.nl kunt u zien hoe druk het wordt.
  • Uw handbagage beperkt en goed oplet wat u wel en niet in de handbagage mag meenemen (bekijk de regels voor handbagage). Zo voorkomt u extra werk voor het beveiligingspersoneel.

Vlucht gemist
Bovenstaande algemeen geldende richtlijn is een advies, waaraan u geen verdere rechten kunt ontlenen. De directe verantwoordelijkheid van SRC en haar partners begint op de reis zelf pas met de dienstverlening van de airline in het vliegtuig. Het functioneren van een luchthaven ligt helaas buiten onze invloedssfeer en verantwoordelijkheid. Of u nu het vliegtuig mist door chaos op de luchthaven of door bijvoorbeeld vertraging op het spoor of door een file: SRC is hiervoor niet verantwoordelijk, noch aansprakelijk. Ook hiervoor geldt echter dat u altijd op onze steun kunt rekenen en dat wij er alles aan zullen doen om u met zo min mogelijk kosten of zelfs zonder extra kosten op de plaats van bestemming te krijgen. Mocht u uw vlucht dreigen te missen, neemt u dan dus altijd contact met ons op nummer 050 – 3 123 123.

Ten slotte
Wij en onze branchevereniging ANVR zullen via onze ter beschikking staande kanalen doorlopend ons ongenoegen uiten, en proberen druk uit te oefenen waar mogelijk. Tegelijkertijd beseffen wij dat we ons bij een deel van deze tegenslagen voorlopig helaas moeten neerleggen.


SRC stopt per direct met het aanbieden van reizen naar Rusland | 28-02-2022

Vanwege de Russische invasie in Oekraïne en de oorlogshandelingen daar, stopt SRC Reizen met het aanbieden van reizen naar Rusland. Onze gedachten gaan in eerste instantie vanzelfsprekend uit naar de mensen in Oekraïne, maar ook naar het deel van de Russen dat zich distantieert van het regime en de gevoerde oorlog.

Op dit moment reizen er vanwege de pandemie geen gasten van SRC in Rusland of Oekraïne. We zullen met alle tot dusver geboekte gasten contact opnemen om hen een oplossing voor de ontstane situatie aan te bieden.