U bent hier: Home | Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over Prijsinformatie | reserveren

Waarom wordt er zoveel nadruk gelegd op de juistheid van persoonsgegevens?+
Waarom moet ik ook een mobiel telefoonnummer en e-mailadres opgeven?+
Waarom vraagt SRC naar de naam van mijn verzekeringsmaatschappij en mijn polisnummer?+
Ik ben getrouwd en gebruik de naam van mijn partner. Welke naam moet ik doorgeven bij de boeking?+
Worden mijn persoonsgegevens verstrekt aan derden?+
Kan ik bepaalde wensen doorgeven bij mijn boeking?+
Kan ik een excursie of programmaonderdeel overslaan of iets anders doen tijdens een groepsreis?+
Hoe zwaar is het programma van de SRC groepsreizen?+
Mag ik zelf de vluchten voor mijn reis regelen?+
Kan ik als alleenreizende ook een tweepersoonskamer op indeling met een vreemde boeken?+
Ik reis alleen. Kan ik voor mezelf een 2-persoonskamer boeken?+
Kan ik bij SRC ook een 3-persoonskamer boeken?+
Wat is een boeking op aanvraag?+
Waarom koopt SRC niet voor de hele groep genoeg tickets en hotelkamers in?+
Wat betekent ‘vertrekgarantie’?+
Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?+
Hoe weet ik of de reis die ik heb geboekt doorgaat?+
Wat gebeurt er als mijn reis niet doorgaat?+
Op mijn reisbescheiden staat dat ik de hoofdboeker ben. Wat betekent dat?+
Kan ik een reis annuleren?+
Kan iemand anders in mijn plaats op reis gaan?+
Kan ik, nadat ik geboekt heb, nog kiezen voor een andere reis?+
Kan ik een wijziging in mijn boeking aanbrengen?+
Kan ik mijn reis annuleren als er iets op mijn vakantiebestemming gebeurt?+
Ik heb via internet geboekt. Dan mag ik toch binnen een bepaalde periode een boeking ongedaan maken?+
Kan ik een vrijblijvende optie op een reis nemen?+
De reis die ik wil boeken is vol. Kan ik op een wachtlijst komen?+
Kan ik al een reis vastleggen die nog niet boekbaar is?+
Kan ik via SRC een hotel reserveren voor de dag(en) dat ik vertrek en/of aankom?+
Kan ik ergens zien wie mijn reisleider is?+
Kan ik bij een boeking de gegevens van thuisblijvers doorgeven, zodat er contact met hen opgenomen kan worden als er iets gebeurt?+
Hoe verlopen facturering en betaling?+
Kunnen mijn medereiziger(s) en ik apart betalen?+
Hoe weet ik wat inclusief en exclusief is bij de reissom?+
Is alles in het reisprogramma inclusief?+
Als ik een SRC-cultuurvakantie vergelijk met reizen van andere aanbieders, dan is 'ie wel eens duurder. Hoe kan dat?+
Hoeveel dagen duurt een reis precies?+
Ik reis alleen. Welke prijs betaal ik?+
Zijn fooien bij de prijs van de reis inbegrepen?+
Zijn de entreegelden bij de prijs inbegrepen?+
Wat zijn de ANVR en de SGR, en wat heb ik daar als reiziger precies aan?+
Waarom betaal ik voor het Calamiteitenfonds en wat is dat?+
Wat zijn luchthavenbelastingen en heffingen?+
Wat is een brandstoftoeslag? Mag ik die weigeren?+
Welke maaltijden kan ik verwachten?+
Hoe vaak krijg ik een maaltijd bij logies en ontbijt/halfpension/volpension?+
natasja-chat2017_282x285.jpg
Natasja Milliard
Reisadviseur
Als u vragen heeft over uw reis, dan kunt u mij of een van mijn collega's natuurlijk bellen op 050 - 3 123 123. Chatten via de 'Reishulp' kan ook. We helpen u graag!

Veelgestelde vragen over Grensdocumenten en visa

Welke grensdocumenten en visa heb ik nodig voor mijn reis?+
Ik heb niet de Nederlandse nationaliteit. Gelden voor mij andere regels?+
Kan ik een benodigd visum via SRC regelen?+
Ben ik verplicht een benodigd visum via SRC te regelen?+
Moet ik tijdens mijn reis mijn paspoort ook afgeven in de hotels?+
Mag ik weigeren mijn paspoort af te geven in een hotel?+
helga-chat2017_282x285.jpg
Helga Stapela
Reisadviseur
Als u vragen heeft over de grensdocumenten of het visum, dan kunt u mij of een van mijn collega's natuurlijk bellen op 050 - 3 123 123. Chatten via de 'Reishulp' kan ook. We helpen u graag!

Veelgestelde vragen over Opmerkingen en klachten

Ik heb een klacht tijdens de reis. Wat moet ik doen?+
Ik heb een klacht tijdens de verlenging van de reis. Wat moet ik doen?+
Mijn klacht is ter plekke niet of niet naar tevredenheid opgelost. Wat nu?+
Wat is de EU-compensatieregeling bij vluchtproblemen?+
Is SRC 24 uur per dag bereikbaar?+
Wat kan ik doen als ik ontevreden ben over de klachtafhandeling door SRC?+
Hoe lang duurt een klachtenprocedure bij SRC?+
Ik wil mijn reiservaring delen met SRC. Wat kan ik doen?+
Ik heb mijn klacht kenbaar gemaakt op het enquêteformulier maar hoor niets van SRC. Hoe kan dat?+
Ik wil graag foto’s sturen naar medereizigers. Kan SRC hierbij helpen?+
Ik wil graag een bericht sturen aan de reisleider. Kan dat?+
mathilda-chat2017_282x285.jpg
Mathilda Gordon
Reisadviseur
Als u opmerkingen of klachten heeft die u met ons wilt delen, dan kunt u mij of een van mijn collega's ook bellen op 050 - 3 123 123. Chatten via de 'Reishulp' kan ook. We helpen u graag!

Veelgestelde vragen over Uw vliegreis

Met welke luchtvaartmaatschappijen werkt SRC samen?+
Vlieg ik altijd met de maatschappij die bij de reis vermeld staat?+
Kan ik een stoelreservering maken bij een vliegreis?+
Zijn er kosten verbonden aan een stoelreservering?+
Hoe lang van te voren kan ik een stoelreservering maken?+
Ik heb geboekt voor een groepsreis. Moet ik toch zelf inchecken?+
Kan ik altijd online inchecken?+
Hoe lang van tevoren kan ik online inchecken?+
Kan ik inchecken op de website van SRC?+
Hoe laat moet ik op de luchthaven zijn?+
Kan SRC voor mij vervoer van en naar Schiphol regelen? +
Wat gebeurt er als ik te laat op de luchthaven dreig te komen of de vlucht mis?+
Heeft SRC een balie op Schiphol?+
Waar ontmoet ik mijn reisleider bij een vliegreis?+
Krijg ik tijdens mijn vlucht iets te eten of drinken?+
Hoeveel ruimbagage mag ik meenemen tijdens een vliegreis?+
Zijn de kosten voor ruimbagage tijdens een vliegreis inbegrepen in de reissom?+
Hoeveel handbagage mag ik meenemen tijdens een vliegreis?+
Mijn reis heeft een binnenlandse vlucht. Wanneer krijg ik mijn ticket hiervoor?+
Mijn reis heeft een binnenlandse vlucht. Wat zijn de bagageregels op deze vlucht?+
marjolein-chat2017_282x285.jpg
Marjolein Baas
Reisadviseur
Als u vragen heeft over uw vliegreis, dan kunt u mij of een van mijn collega's natuurlijk bellen op 050 - 3 123 123. Chatten via de 'Reishulp' kan ook. We helpen u graag!

Veelgestelde vragen over Uw busreis

Kan ik de opstapplaats voor mijn busreis wijzigen?+
Wat gebeurt er als ik te laat bij de opstaphalte dreig te komen of te laat kom?+
Waar ontmoet ik mijn reisleider bij een busreis?+
Waarom heeft SRC zo weinig opstapplaatsen?+
De bus rijdt bijna langs mijn woonplaats. Kan ik onderweg snel in- of uitstappen in plaats van op de standaard opstapplaats?+
Heb ik een vaste plaats in de touringcar?+
Is er iets te eten of te drinken aan boord van de touringcar?+
Hoe zijn de maaltijden geregeld op de heen- en terugreis?+
Hoeveel bagage mag ik meenemen in de touringcar tijdens een busreis?+
Voldoen de SRC touringcars aan het keurmerk busbedrijf?+
Hoeveel beenruimte heb ik in de touringcar?+
Zijn er op SRC-busreizen één of twee chauffeurs?+
Is er wifi in de touringcar?+
Hebben de touringcars een toilet?+
Hebben de touringcars airconditioning?+
inge-chat2017_282x285.jpg
Inge Schraa
Reisadviseur
Als u vragen heeft over uw busreis, dan kunt u mij of een van mijn collega's natuurlijk bellen op 050 - 3 123 123. Chatten via de 'Reishulp' kan ook. We helpen u graag!